jorgeenrenee.reismee.nl

Hollands weekend in Brisbane!

Na een lange reis zijn de afgelopen zaterdag aangekomen in Brisbane! Na een wat emotioneel afscheid op het vliegveld (af en toe ben ik toch wel een sissy...) zijn we vanEindhoven Airport vertrokken naar Londen Standsted.Daar nog wat gegeten voordat we door mochten naar Kuala Lumpur. AirAsiais echt een aanrader, tenzij je statistiekjesbelangrijk vindt (dus Noot....niets voor jou!)Donderdagavond kwamen we aan inMaleisie met een temperatuursverschil van ongeveer 40graden met Nederland, dusspijkerbroek enwinterjas maar weggegooid. Het hotel voor de eerste nacht was al geboekt dus inchecken was zo gedaan.Toennatuurlijk op zoek gegaan naar eenbordje lekker Maleisisch eten want koken kunnen ze daar wel.Na het eten was het dan tijdom van 'Krul', 'Kaal' te maken.Ja, Jorge's haar is er af!

Vrijdagmoesten we op tijd al weer uit dekamer om vervolgens de rest van de dag te wachten op de vlucht naar Australie. De eerste boeken zijn al bijna uit ende eersteextra's kilo's zitten er al aan. Je moet toch wat als je dehele dag moet wachten.

Zaterdagochtendkwamen we dan eindelijk aan inAustralie waar Ruud en Marieke ons op stonden te wachten.Helaas hebbenze wel een hele tijd op ons moeten wachten gezien de douaneheelgraag al onze spullenwilde bekijken. De man was wel erg vriendelijk enheeft zelfs onze schoenen gepoetst. Wat een vriendelijke ontvangst! (zorg dat er wat zand onder je schoenen zit als jenaar Australie gaat, dan wordenze helemaal schoongemaakt voor je

Wink
) Eindelijk waren we bij Ruud en Marieke! Na een heerlijk ontbijt hebben we meteen een kleine site seeing tour gedaan met prachtig uitzicht over de stad. Bij Ruud en Marieke thuis hebben we ons even opgefrist(in onze prive badkamer) en zijn we vertrokken richting de stad voor de voetbalwedstrijd Brisbane Roar - Sydney FC. Wat bleek: Patrick Kluivert was de coach! Brisbane speelt in het oranje en met de Hollandse vrienden van Ruud en Marieke erbij was het net het Nederlands elftal. Fantastisch! Na de lange reis, de voetbalwedstrijd, wat eten, bier en alle nieuwe indrukken waren we 's avonds echt gebroken.

De dag erna stond er weer een Hollandse activiteit op het programma: dj Tiesto! Hij kwam draaien in een park in Brisbane. Het was werkelijk een groot feest al viel er zo nu en dan een behoorlijke regenbui. Toen Tiesto het nummer 'Rain down on me' van Kane draaide was het Hollandse gevoel op en top aanwezig. Maar wie had gedacht dat we het in Australie nog koud zouden krijgen? Echter mocht dit de pret niet drukken. Het was schitterend!

Ruud en Marieke waren zo lief om gisteren een dag vrij te nemen en ons wat rond te rijden in de omgeving van Brisbane. Eerst zijn we de naar de Universiteit geweest waar Marieke 5 jaar geleden studeerde en woonde. Daarna zijn we weer naar een ander uitkijkpunt geweest iets buiten de stad.Vanuit daar had je een schitterend uitzicht overde stad.Na de lunchzijnwe op zoekgegaan naar Kangoeroes en Koalas en we hebben ze gevonden.Ook alwaren het geendieren in het wild, het zijn hilarische beesten. Het park is heel mooi aangelegd en je loopt steeds tussen alle kangoeroes.

Vandaag gaan we de rest van onze reis inAustralie wat plannen. Het weer zit niet echt mee (het is wel warm, maar er is veel regen). Waarschijnlijk vertekken we donderdag toch richting Sydney en gaan we daarna naar Cairns om te duiken. We houden jullie op de hoogte!

Lieke

Mooi kort koppie hoor Jorge! Veel plezier daar saampjes! En leuk om jullie updates te lezen,

Liefs Lieke

Roseri

Fijn om te horen dat jullie goed aangekomen zijn en een fijn verhaal om 's ochtends vroeg met een mok chocolademelk mee op gang te komen!

Groetjes, Roseri

Fonne

Heej lieve luitjes!!!

Wat leuk om alles te lezen en wat heerlijk om jullie enthousiaste gezichtjes op die foto's te zien! Skon kort koppie Krulletje, staat je goed!
Verder ben ik al stikjaloers op alle vriendschappen met de koala's en kangaroetjes die jullie hebben gesloten...

Veel plezier nog en leuk om te lezen!
Liefs Fonne

Nootje

Waar is Krulluh! :D

Margot

Hallo Kaal en Renée,

Nou ja kaal ik dacht glad kaal maar ja heel wat haar er af in ieder geval. Fijn om te zien dat jullie nog leven. Ik was wel een beetje bezorgd of jullie wel waren aangekomen. Maar jullie zijn gelukkig iets beter met vliegtuigen en vertrektijden! Heel veel plezier daar nog en zuip ze! Laat die Australiërs een poepie ruiken!
Groetjes en dikke kus van Margoddisch

marjan cruijsen

Zo, en hoe is het nu downunder?! Fijn dat jullie het al naar jullie zin hebben.
Ben benieuwd naar de rest van jullie reisverslagen. Vooral veel genieten!!

x Marjan
ps Jorge, met zo'n snel kapsel ga je me vast verslaan met de 7-heuvelenloop..!

Agnes

Hoi Renèe en Jorge,
veel genieten samen, leuk om jullie belevenissen te lezen, groet uit het Rooise.

José / Den Bosch

Renée je schrijft heerlijk om te lezen en jullie hebben al vele foto's. Goede start en lekker genieten!
Groet

Truus en Jos van den Berg

Helemaal wat we dachten jullie avontuur. Nee... niet helemaal, maar het begint nog interessanter en jullie bezchrijven zo treffend en mooi wat jullie meemaken/ervaren. Wat on sbetreft, blijf dat zo doen. Gewoon simpel en daarmee fantastisch weergeven wat jullie meemaken en ervaren. We genieten echt mee en hopen over enkele jaren in jullie voorbeeld te volgen.

Wel extra leuk om vrienden van jezelf daar te kunnen ontmoeten.
We zijn héél benieuwd naar het vervolg!

Ben overigens niet jaloers op hier, want de eeuwigdurende winer duurt maar voort. Iedere dag worden records gebroken, want in 25 jaar is het niet zo lang koud geweest inclusief sneeuw en ijzel.

We zijn héél benieuwd naar jullie duikervaringen.

Liefs en groeten van Eurus

tante Carina

Ha nichtje en vriendje,
Wat leuk om al wat verhalen van jullie te lezen.
't is wel een heel ander menneke geworden, die Jorge!
Ik kreeg vanmorgen een mail van Hannemie die vertelde dat jullie afgesproken hebben om samen te eten. Heel veel plezier daar, ook samen met Freek.
We houden jullie wel in de gaten via deze site.
Groetjes van tante Carina en de rest van de familie.

Bart

sjesoes, kapsel! Wel sterk op zich (dus geen commentaar) ;-)

Heel veel plezier verder down under!
Overigens wel saai om mijn rondjes Ooijpolder nu alleen af te moeten leggen..... :-(

Q

Like the hair! Volgende keer nog korter?!

Lenette

Hee hallo!
Renee, heb je niet meer gedag kunnen zeggen, voordat ik het wist was je er al niet meer! de foto's zien er heel tof uit. geniet ervan met zn tweetjes! maar zo te zien lukt dat tot nu toe al heeel aardig! :)

Wouter

Vakantiegangers!

'Sieht gut aus'; zei de Waus.. Reisje eindelijk begonnen!

Had jullie nog gesmst maar hebben jullie eigenlijk jullie mob bij je?

Geniet ervan!

Groeten,

Wouter

Candice

Wat leuk om te lezen (en zien) dat jullie het leuk hebben Renee! En die koala's... super schattig! Heel veel plezier nog! :-)