jorgeenrenee.reismee.nl

Maleisie

Na een dagje internetten en hamburgers eten in Miri, zijn we naar Kuala Lumpur gevlogen. Het idee van een paar dagen op een tropisch eiland liggen stond ons wel aan en dus kochten we een busticket naar Kuala Besut. Daar vertrekt de boot naar de Perhentian eilanden. We moesten nog wel een uurtje of 12 wachten voordat de bus vertrok dus zijn we het centrum van Kuala Lumpur maar in gegaan. Eigenlijk hebben we de hele dag doorgebracht in het 5 verdiepingen hoge winkelcentrum bij de Petronas Towers. We hebben gegeten, heel veel dure kleding bekeken, foto’s gemaakt van de torens, gegeten, naar de film Robin Hood geweest in de bioscoop, de skybridge (de brug tussen de Petronas Towers) bewandeld, ons scheel gekeken aan de enorme 3D tv’s en mooie camera’s en nog maar even wat gegeten.

Met de nachtbus zijn we vervolgens naar Besut vertrokken en daar hebben we de volgende ochtend de boot gepakt naar Perhentian Kecil. Het vinden van een fatsoenlijke kamer viel heir niet echt mee. Uiteindelijk vonden we een klein donker hok waar we onze spullen maar snel neer hebben gegooid om vervolgens een beetje geergerd en moe (vooral Renée) de warme zee in te gaan. Nog steeds wat boos gingen we op zoek naar een drankje en toen zagen we twee mensen in de zee heel enthousiast zwaaien. Daar lagen Noot en Yvonne te badderen! Hilarisch om elkaar ook hier weer te zien. Met z’n vieren hebben we gesnorkeld en de dagen erna twee duiken gemaakt. Die was wederom fantastisch. Weer heel anders dan de vorige duiken.

Verder hebben we de dagen op Perhentian Kecil doorgebracht zoals dat hoort op een eiland: zwemmen, snorkelen, eten, lezen en verder niks. Het was even wennen om niks te doen maar uiteindelijk ging he tons goed af.

Helemaal uitgerust zijn we weer naar Kuala Lumpur gegaan omdat onze vlucht naar Colombo, Sri Lanka, hier vertrok.