jorgeenrenee.reismee.nl

Indonesie

Na een lange vlucht van de Gold Coast naar Kuala Lumpur, hebben we weer wat uren moeten wachten op het vliegveld voor de volgende vlucht naar Surabaya (Java). Bij het 'boarden' krijgen we al in de gaten dat we echt een heel andere wereld in gingen. Als enige westerse mensen zaten we in het vliegveld waar we al gauw een attractie waren.

Op het vliegveld in Surabaya ging alles vrij snel en zodra we bij de uitgang kwamen stonden er natuurlijk tientallen mannetjes ons op te wachten. 'Taxi, taxi, taxi???' 'Transport?' 'Where you going?' Gelukkig hadden we het hostel al geboekt en zijn we met een veel te dure taxi naar het hostel gegaan waar een super vriendelijk vrouwtje ons stond op te wachten.
Om 5 uur schrokken we wakker van ochtendgebed. Even vergeten dat we in een Islamitisch land zijn... De vriendelijke eigenaresse van ons verblijf had ons ontbijt al klaar staan toen we opstonden en heeft ons uitgebreid geinformeerd hoe we het beste onze volgende bestemming konden bereiken: Probolinggo.
Vanaf het busstation hebben we de lokale bus gepakt. Wellicht niet de snelste manier om in Probolinggo te komen, amar wel hilarisch om mee te maken. Een overvolle bus, enorm hectisch verkeer met allerlei soorten vervoersmiddelen op dezelfde baan en steeds weer mensen die iets kwamen verkopen: eten, kleding, armbandjes en muzikanten die nah un ‘optreden' om geld vroegen. Fantastisch!

Vanuit Probolinggo zijn we met de minibus richting ‘Bromo National Park' gegaan waar we in het dorpje Cemoro Lawang een slaapplek hebben gezocht. In de minibus leerden we 2 belgen en een britse jongen kennen. Met z'n 5en hebben we een hostel gezocht en een jeep geregeld om de volgende ochtend de zonsopgang te zien bij de Bromo vulkaan.
Om 4.00uur warden we bij ons hostel opgepikt om vervolgens een uurtje te rijden naar het ‘viewpoint'. Vanaf daar hadden we een fantastisch uitzicht. Schitterend om te zien hoe de lucht steeds veranderde en de wolken heel langzaam over het dorpje kwamen. Daarna zijn we de berg weer afgereden richting de vulkaan. Vanaf de voet van de vulkaar zijn we naar boven gelopen wat ook erg indrukwekkend was. Heel vreemd om in een enorme krater te kijken en te zien en te horen dat deze nog actief is.
Bij terugkomst in het hostel hebben we op ons gemak de spullen gepakt en zijn we weer met de minibus naar Probolinggo gegaan. Na afscheid te hebben genomen van onze nieuwe vrienden zijn we met de bus naar Denpasar (Bali) gegaan.
Na een helse reis (het duurde vreselijk lang, de buschauffeur reed al seen idiot en het eten wat ons was beloofd was dramatisch slecht) kwamen we rond middernacht aan in Denpasar. Samen met 2 canadeese mensen hebben we een taxi genomen om in Seminyak een slaapplek te vinden. Dit bleek wat lastiger dan verwacht. Alles zat vol of de plekken waren veel te duur. Na een uur rijden en rondvragen zijn we uiteindelijk in Kuta beland. Hier hebben we 2 dagen even lekker niets gedaan. Alleen heerlijk gegeten, gedronken en proberen we nog steeds te acclimatiseren.

De 8e komen Maartje en Jeroen en de 13e Bart en Margot. Daar gaan we nu op wachten. Spannend!

Lieke

Wow! Vet om jullie verhalen te lezen, thanx voor de update! Geniet er nogmaals van en nonde wat gaat de tijd vlot!

liefs lieke

Fonne

Heej lieverds,

Leuk om jullie verhaaltjes weer te lezen!! Ben nu alweer reuze benieuwd naar het vervolg!! Have fun nog met al jullie bezoekers!

Liefs fonne

Jos en Truus

We moesten de atlas er ff bij halen om de reis te kunnen volgen. Het begin is al weer veelbelovend. Het is natuurlijk wel een heel ander land en continent met weer eiegen verassingen. Veel cultuur en natuur.
Van slecht eten in Indonesia had den we nog nooit gehoord, maar je kunt altijd een keer pech hebben.
We zijn erg benieuwd naar jullie nieuwe avonturen!
Pas op elkaar en op jezelf en... geniet!!!

Truus enm Jos

Kim

Ik was jullie even kwijt maar ben weer helemaal bij! Lekker hoor dat reizen, genieten en bekende meeten, klinkt toch een stuk beter dan werken, forenzen en Lent :) Geniet nog. x

Q

Pretty cool though! Krul, zelf heb ik weinig te vertellen (zoals je al las in m´n mail) maar ik volg jullie op de voet! Enjoy! Gr Q

Q

Krul, ik wil je de volgende quote uit ASOT 442 niet onthouden: Voor de nieuwe remix van Ronski Speed zegt AvB: 'Come on Ronski, hit me with that baseline!!!' Nu al legendarisch als je het mij vraagt haha!

Q

basSline uiteraard, we hebben het hier niet over tennis!

Roseri

Wat een mooie verhalen en avonturen! En leuk dat jullie bezoek krijgen! Veel plezier nog met alles en ik kijk uit naar de volgende reisverslagen.

Groetjes, Roseri

Krul

Q,

Ik snap um! Hilarisch.... Ik heb straks thuis een hoop in te halen.....

Q

De eerst volgende gig van AvB in NL zijn wij d´r bij! Veel plezier nog daar! Gr Q

Gerrieke

Lieve schatten, eindelijk heb ik even de tijd genomen om uitgebreid jullie verhalen en foto's te bekijken. En ik moet zeggen; enige gevoelens van jaloezie stromen door mijn lijf! Wat oogt dat lekker, gezellig en fijn! Geniet er maar lekker van saampjes!

annie vincent

Hoi saampjes,

Leuk om jullie verhalen te lezen .
Geniet er lekker van en laat het lekker maar allemaal
over je heen komen.
groetjes van ons .kus!