jorgeenrenee.reismee.nl

Bezoek van Bart en Margot

Op 13 maart kwamen Bart en Margot na hun rondreis door Thailand aan op Bali airport. Hilarisch om hen daar te treffen. Na een dagje Kuta zijn we met z’n 4-en naar Gili Trawangan verkast, een auto- en belangrijker nog brommerloos eiland voor de kust van Lombok. Helaas kostte het hier wel een beetje moeite om een geschikte hotel te vinden omdat half Bali naar Gili Trawangan was gegaan. Op Bali was er namelijk een feestdag op komst, waarop je een dag je hotel niet uit mocht. Voor veel mensen een goede reden om het eiland een paar dagen te verlaten. Op Gili T. hebben we een paar dagen gerelaxt, gedronken, gegeten en bovenal ook prachtig gesnorkeld. Hier was het dan ook eindelijk zover: Renée heeft een schildpad gespot. Na een paar dagen op het mijns inziens net iets te drukke eiland (wel heel gezellig!) zijn we naar Gili Air gevaren: een oase van rust. Dit was namelijk een heel ander eiland. Echt een prachtig tropisch gebeuren met af en toe een slaap- en/of eet- en drinkplek. We zijn daar twee nachten gebleven in een bamboehut op het strand: Heerlijk. Vervolgens wilde we met Bart en Margot graag nog wat van Lombok gaan zien en zijn we naar Senggigi vertrokken. Vanuit deze badplaats, waar niet heel veel te beleven was hebben we een auto met chauf gehuurd en zijn we weer wat over het eiland rondgereden. We hebben tempels bezocht, prachtige landschappen gezien en nog een watervalletje meegepikt en de rit fantastisch besloten met een traditionele lunch bij de McDonalds. ‘s Avonds hebben we het feestelijke bezoek van Bart en Margot afgesloten met een diner op het strand. De volgende ochtend gingen zij namelijk alweer richting Bali. Wij zijn nog een paar dagen in Senggigi gebleven om was te doen, te internetten en wat dingen te plannen voor het vervolg van onze reis.

Gerard

vandaag, 29 maart de berichten over Bart & Margot en Jeroen & Maartje ontvangen. Blij te lezen dat ook Renée schildpadden ontmoet :-)
Veel plezier de komende tijd!