jorgeenrenee.reismee.nl

Laatste avonturen in Indonesie

Vanuit Yogjakarta hebben we de Borobudur bezocht. Een indrukwekkende boeddhistische tempel op ongeveer 1,5 uur bussen van de stad. Terecht dat deze behoort tot de werelderfgoederen. Echt een fastastische plek om te bezoeken. Na deze prachtige, en hele hete dag hebben we in Yogjakarta alvast treinkaartjes gekocht. We gingen namelijk op weg naar Pangandaran, volgens de reisgids (Lonely Planet uiteraard...) 'het' strandoord van Java. De treinreis naar Banjar beviel uitstekend. Een stuk comfortabelerdan reizen met de bus. Na in Banjar de gebruikelijke aasgieren te hebben afgeschud bevonden we ons in de juiste bus. Na vervolgens 1,5 uur door elkaar geschud te zijn kwamen we aan op onze bestemming: Pangandaran.

Helaas bleek onze reisgids tameijk non-kritisch, want de badplaats bleek een vieze stad te zijn met stranden vol plastic en hopen brandafval. Er waren wel enorme golven en er was ook nog een prachtig National Park bij het stadje dus we hebben ons prima vermaakt. We hebben lekker uitgerust en nieuwe plannen gemaakt: We gaan naar Vietnam! 10 April zijn we met de nachtbus naar Jakarta vertrokken om daar Indonesie te verlaten. Op naar een nieuwe bestemming!