jorgeenrenee.reismee.nl

Kamperen op Moreton Island

Na een paar dagen tot rust te zijn gekomen bij Ruud en Marieke, zijn we met z'n vieren gaan kamperen op het zandeiland Moreton Island, voor de kust van Brisbane.

Met een overvolle auto stonden we om half 8 klaar om de ferry op te gaan. Na een boottrip van 1,5 uur kwamen we op het eiland met helaas niet al te best weer. Echter mocht dat (wederom) de pret niet drukken. Eerst zijn we naar het 'desert' gereden. Prachtig uitzicht over de zandduinen. Daarna heeft Ruud ons naar ons kamp gereden. Daar hebben we onze tenten opgezet. Ruud en Jorge zijn nog gaan snorkelen bij de scheepswrakken voor de kust, terwijl Marieke haar rijkunsten liet zien op het strand aan Renee. Die avond hebben we een schitterend vuur gemaakt, lekker gebarbecued en heerlijke Golden Oak gedronken (hmm...Golden Oak!).

De volgende dag hebben we alle spullen weer gepakt en zijn we naar Mount Tempest gereden. Op de top van de berg hadden we een fantastisch uitzicht over het hele eiland. Daarna hebben we heerlijk gezwommen in de 'blue lagoon' en vervolgens zijn we naar de volgende kampeerplek gereden. Ook hier hebben we een prachtig kamp opgezet. (heel creatief met stokken, zeil en scheerlijnen). Na het uitkijkpunt bij de vuurtoren bekeken te hebben, hebben we een heerlijke maaltijd gemaakt bij ons kamp. Helaas dit keer zonder kampvuur, maar gelukkig hadden we de Golden Oak (hmm...Golden Oak!). Toen we, na behoorlijk wat glaasjes, wat geluiden hoorden uit de richting van de tent van Ruud en Marieke, bleek dat de 'plaatselijke bewoners' ons brood hadden gejat. Voor het ontbijt de volgende ochtend moesten we dus weer creatief zijn. Mueslirepen en warm fruit was een heerlijk alternatief!

Die dag hebben we alle natte kampeerspullen ingepakt (erg veel regen die nacht en dag) en zijn we via het noorden en westen van het eiland richting de ferry gereden. Onderweg heeft 'the little red one' veel enorme waterpartijen moeten doorkruisen, mar het ging 'm goed af!

Na dit super leuke kampeer-avontuur zit onze reis in Australie er alweer op. Na nog een heerlijk etentje en een fijn nachtje slapen in Brisbane, hebben Ruud en Marieke ons weer naar het vliegveld gebracht. Op naar het volgende land: Indonesie!

Jos en Truus

Belangrijke rvaag: "Wat is Golden Oak?"
Hel klinkt héél lekker en zeker als je er steeds hmmmm voorzet. Ik vooronderstel een likeur met flink wat jajum erin.
We zijn erg benieuwd naar jullie avonturen in Indonesia.
Goede reis,

Truus en Jos